dimecres, 1 de juliol del 2020

2020 Autopista hacia el Cielo


Dimecres 1 de juliol de 2020
. Sóc a casa, al Santuari de Montserrat que la nostra família ha pogut crear a Barcelona. Encara estic reordenant totes les coses que van viatjar amb mi al Santuari de Montserrat de la Mare de Déu. Ara tot em sembla molt difuminat, de fet els dies que vam ser a Montserrat la Gràcia Eterna em va permetre configurar-me totalment amb el conjunt de la Muntanya.

Ara cal recuperar l'equilibri amb Barcelona i la senzilla vida de cada dia. La Regla de Sant Benet és damunt la taula de l'ordinador, vol dir que la vaig obrint i sentint. 
Em sembla que la diferència que hi ha entre la Regla Benedictina i Un Curso de Milagros és la legislació. La creença que si no s'estableixen unes lleis els éssers humans no sabem conviure.

Divendres 3 de juliol del 2020
. Neus Pallarès Queraltò al balcó de casa contemplant l'Ibiscus que em va regalar la seva mare el prop passat dia 17 de juny enque  vam dinar plegats. 
Neus es prepara per a les seves vacances dels veïns.
Dilluns 6 Laudes i una mica de repassada de neteja per casa. Després de Conventual cap a la copisteria a fer-me imprimir unes fotos del dinar del dia 17 de juny i de Montserrat. També a preparar els rebuts del lloguer. A les dues del migdia era al Paral·lel. Dinar de celebració del 66è aniversari de Ma Teresa Segarra, compartim trobada amb Carme Vila, Assumpta i Marga. Gràcies a la Vida que ens permet retrobaments. Gràcies. Cap a casa a temps de practicar les Vespres.

Isabel Dominguez em truca per passar una estona amb mi a casa: adéu a les Vespres.
Isabel està inquieta perquè ara cal enfocar l'apertura entre les relaciosn. Semblaria que la pandèmia nes proposava, mirar cap endins per començar de nou. Com hem d'enfocar-nos per retornar al camí recte?
Dimarts 7 de juliol de 2020, Una mica de tot, la normalitat vol aixecar el vol, però la por posa en tot el seu rictus de duresa. Aquest mati he baixat a Patronat d'Habitat, m'havien donat cita per Internet i, he pogut anar a entregar la documentació, la concessió de l'ajut ja me'l havien concedit per prorroga de l'any 2019, en ple confinament. El personal s'ha incorporat a les oficines presencials fa uns 15 dies, treballen amb molta pressió. La tensió es respira arreu. Cal, dons respirar amb calma.
Cap a casa. Dinar a casa i cap a la parròquia de Núria, classe de cant amb Marisol. Al vespre a la parròquia de Pius Xè, missa de vuit acompanyada per Núria Balauder. Hem dedicat la intenció de la missa a la seva germana Mercè així com el marit de Mercè en Jordi, els dos han tornat a la Casa del Pare/Mare el mes d'abril i juny. Descansin en Pau. Les nostres families minveb Núria.

Honestament impacta veure una nau tan gran i buida. Els feligressos han desaparegut en ales de la ciència, una ciència que ara els deixa en la incertesa. 
Núria Balauder m'ha volgut obsequiar amb aquest llibre del monjo Anselm Grüm, un benedictí sembla que d'origen alemany que és al front d'un monestir a alemanya. Ha escrit una col·lecció de llibres de petit format. Verdaderes joies sobre l'experiència del seguiment del Crist en Comunitat religiosa, però també en comunitat senzillament de germans, això, també vol dir familiar o veïnal, M'obro al nou paradigma, a l'expressio Crística que s'obre pas mitjançant aquest petit vehícle físic que avui només vol ser instrument de la pau. 

Sembla que em la lectura d'aquesta joia s'uneix amb mi la regla de Sant Benet i "Un Curso de Milagros". Tal vegada el miracle ja és present i viscut en cada respiració en la que dono gràcies pel fet de rebre i acollir el do de Déu que és tota expressió de Vida. 

Arreu on miri només hi ha Déu. I amb aquest bagatge el dissabte 11 de juliol cap a Montserrat. Sortint de casa a les sis del matí, aleshores no estic cansada, no em costa. La vida em dóna ales i tot flueix. 

Senyor m'has creat del Teu Misteri,  


La tornada de Montserrat ha estat, com sempre, una mica feixuga. Em costa obrir-me el dia, un dia que ara torna a ser acompanyat per la pregària Benedictina: Laudes, Conventual, Vespres i Completes. La comunitat Benedictina guia el seu dia per la pregària. Ara i aqui l'entrega, la rendició em deixa en mans de l'Esperit Sant: Senyor aquí em teniu, 

Classes de cant amb Marisol Muñoz, hi ha setmanes que dues, el dijous i el dissabte.

Marisol està passant un moment difícil  S'està fent mal amb la situació que s'ha li presenta cada dia, tant amb els seus pares, com en la pròpia vivenda on pateix uns veïns massa sorollosos 

Diumenge 19 de juliol del 2020 missa a la parròquia de Núria, una profunda experiència de perdó al meu vici de jutjar. Perdona`m Pare per jutjar i jutjar-me sense gairebé adonar-me'n. Sé que em perdones i invoco a l'Esperit Sant per que em mostrí els meus judicis i amb Ell els pugui corretgir. 

Avui som a la matinada del 22 de juliol del 2020, no tinc gaire son i he posat el blogger al dia. Aqui deixo la imatge dels nostres amics-àngels Michael and Victor. gràcies amics per ser-hi. Gràcies. Ells van trucat calmadament a la meva porta la tardor del 2018, hi s'han quedat a casa. Casa nostra fa olor d'àngels que serveixen al Crist amb senzillesa. Gràcies germans vosaltres sou l'alegria del dia. Els episodis d'Autopista hacia el Cielo es van donant la mà, temporada rera temporada. Quan acabo una sèrie en començo un altre. Els episodis de l'últim any, em sembla recordar que són 13 i estan subtitulats. em costa més, encara no els he vist per segona vegada. 

El proper mes d'agost possiblement els veuré, ja que estic enllestint per tercera vegada la quarta temporada. L'ànima d'aquests fills de Déu s'ha reconegut i es fon en l'Esperit Eternt: Gràcies germans en l'Amor Etern per acompanyar-me. Gràcies. 
El dissabte 25 de juliol del 2020 celebren a Sant Jaume el Major, apostol. A les nou del matí sóc a l'església de Sant Miquel dels Sants del C/Escorial. M'hi va acollir Aurea Saldes, vam celebrar el nou rector del que gaudeix la comunitat. Per cert que en l'homilia ens va convidar a fer-nos aquesta pregunta: aquí a la terra, en la nostra societat: som turistes o som peregrins? Bona pregunta m'ha donat feina. Què és un pelegrí? "pelegrí és qui fa per devoció un romiatge, sol o acompanyat a un Santuari". És clar que el nostre viatge és una peregrinació al Santuari de Montserrat. Al Santuari de la Mare de Déu la primera creació del Pare Etern i Sant. 

Després de la missa amb Aurea vam fer una bona estona de conversa. 
Parlem un instant de Ramona Solans, és un tema del que encara no en podem enraonar gaire. Però és obert al perdó.
Tot està en pau, serenor i  acceptació. Gràcies a l'Esperit Sant: Etapa a les Seves mans. 
La setmana s'ha esfumat sense adonar-me'n. Malgrat tot l'observació em mostra unes situació confusa. 
El dimarts 28 va ser un dia prou confús. L'amiga Isabel Dominguez tancava etapa amb la seva fillastra. Li cedia la part de l'herència que li pertanyia per llei natural d'un apartament a la Vall d'Aran del seu espòs Alfons. El notari que ho va fer legal té el despatx a l'avinguda Diagonal, 550, entre Aribau i Muntaner.  L'hora de la signatura era a l'una del migdia, després havíem quedat amb Isabel per dinar juntes.

Me'n vaig anar rodant a passejar per uns espais que sempre em porten a la joventut passada. Sembla acceptada i perdonada, però quelcom m'hi dec haver deixat, que torna sempre aquest espai. 
Quan vam anar a viure a Josep Llovera, jo caminava i no tenia problemes físics, però sí una forta lluita interior. La parella havia desaparegut de la meva experiència, i encara no sabia que en aquesta joventut no tindria parella. 
L'altre lluita: l'equivocada creença que l'ego es pot espiritualitzar. L'ego es pot posar el servei de l'Esperit quan comprens que el mateix ego, expressa la negació de la Totalitat que És l'Esperit.
Sembla que nosaltres també tanquem etapa, però en relació a què? 

Es veu clarament que Isabel allibera i perdona la relació viscuda amb la filla i ex-esposa d'Alfons. Beneïda tú amiga que ets lliure per perdonar, ara cal que et perdonis Tú.
Em cal posar atenció en les meves actituts cap a mi mateixa, m'he perdonat o encara em cal més castig per la meva negligència o manca d'atenció, digue'm com volguem.
Vam dinar amb Isabel en un restauran/cafeteria situat al carrer de cerdenya cruïlla amb Travessera de Gràcia. 
Gràcies amiga per la teva honesta confiança. Gràcies.
El dijous 30 va anar, si fa no fa, en el mateix sentit. A les 10 del matí, classe de cant amb Marisol Muñoz, a la parròquia de Núria. Marisol està passat un moment difícil a nivell familiar i personal i no sé com ajudar-la. Procuro limitar-me a ser-hi amb tot el cor, però ella sembla necessitar unes solucions que només el Crist li pot donar, dons és Ell qui ens porta al Pare Etern. Em cal descobrir quina és la música que sento a dins. Abans de cantar he d'acceptar el goig de viure. Em dono una semana mes
Divendres 31 de juliol de 2020,  Un altre atapa que s'ha tancat. L'espai Nova-Terra, del carrer de Santa Ursula, 8 ha tancat. Xavier s'està dedicant el treball virtual, alhora que segueix programant viatges, és a dir tallers presencials en viatge, però ja per a l'octubre si el COVID19 li ho permet. No tinc cap mena de contacte amb ell en aquest present. 
De tot cor li dono gracies per tots els regals espirituals que ens hem fet. Gràcies germà. Amb Blanca Bargalló i Trinitat Rosell, no ens acomiadarem mai, som Una en el Cor del Nostre Creador. Aquest vespre sopar de germanor amb Dolors Lara i Mercè Pascal, aquí mateix a la placeta de davant de casa. 
Acomiadem el mes de juliol amb gratitud i confiança en el present. Amén. 

La Via de la Maestria "Transformació" -No os es posible fracasar-.